Sprzedaż produktów i usług to podstawowe działanie każdej firmy prowadzącej działalność handlową. W związku z tym katalog produktów powinien być przejrzysty, intuicyjny i umożliwiać szybkie odnajdywanie poszukiwanego asortymentu.

System Mefisto SMB spełnia wszystkie te warunki. Dodatkowo produkty mogą zostać powiązane z producentem, brandem (marką) i kategoriami, co jeszcze bardziej ułatwia zarządzanie katalogiem. W systemie Mefisto SMB przechowywane są nie tylko podstawowe dane na temat produktu, ale także:

  • atrybuty (pola własne) definiowane przez administratora systemu – są to specyficzne dla danej branży cechy produktów jak np. kolor, wielkość, waga, materiał wykonania przypadku ubrań czy pojemność w przypadku dysków twardych
  • ceny z podziałem na ceny zwykłe oraz ceny specjalne ustalane dla poszczególnych klientów w zależności od potrzeb firmy
  • lista klientów zawierająca spis kontrahentów zakupujących dany produkt/usługę wraz z przedziałem czasowym w jakim były dokonane zakupy wybranego produktu/usługi
  • lista plików związanych z produktem/usługą np. zdjęcia lub opisy
  • spis dostawców danego produktu

Mefisto SMB pozwala na:
  • ewidencjonowanie asortymentu z podziałem na produkty, usługi, zestawy i opakowania
  • możliwość definiowania dowolnej ilości atrybutów z podziałem na kategorie
  • przypisanie wielu kodów kreskowych dla jednego towaru
  • rozbudowane zarządzanie cenami z uwzględnieniem wielu poziomów cen np. cen hurtowych, detalicznych, promocji, rabatów i cen specjalnych dla wybranych kontrahentów
  • ustalenie cen nabycia/sprzedaży produktu w różnych walutach
  • dopasowanie cen do konkretnego obszaru np. województwa lub miasta w zależności od konkurencji na rynku oraz rozwoju sprzedaży
  • możliwość eksportu spisów poszczególnych cen do PDF lub XLS
  • możliwość tworzenia ‘duplikatów’ – funkcjonalność przydatna przy dodawaniu nowych podobnych do siebie produktów
  • oznaczenie towarów statusem ‘przerwana produkcja’, ‘ograniczona dostępność’, ‘końcówka serii’
  • utworzenie katalogu produktów oraz możliwość generowania raportu i edytowalnej oferty RTF
  • definiowanie różnych stawek VAT dla produktów/usług przy zakupie i sprzedaży
  • możliwość ustalenia stanów minimalnych przy których niemożliwa jest sprzedaż danego produktu
  • weryfikację zbytu konkretnego produktu/usługi z podziałem na miesiące co pozwala śledzić wzrosty i spadki sprzedaży
  • masową edycję cen oraz stanów minimalnych funkcjonalność ta jest bardzo przydatna przy dużej ilości produktów
  • wprowadzenie nowych zamówień od dostawców wraz z możliwością eksportu do pliku
  • ograniczenie dostępu do modułu w zależności od uprawnień jakie posiada użytkownik systemu